Thursday, December 1, 2011

"terminate" TeleFoN

Hmm... bunyi macam mengeluh... tapi sabar je hati ni.... pengalaman nak tamatkan talian telefon ngan internet (steamyx) memang kena sabar... haha manusia nie hidup memang banyak complaints kan...





1) aku dah call TM kata nak terminate, pas dia mintak no akaun ngan security pas... dia suh tunggu sebab dia kate nak check dulu.... tunggu punya la tunggu... lama kat phone tue... pastu dia cakap suruh pegi TM terdekat untuk terminate.... Laaaaaa... tunggu punya la lama kat phone hanya nak suruh aku pegi cawangan TM tedekat... baik tak payah tunggu... bila aku tanya kenapa tadi tak cakap... dia jawab nak check akaun dulu.... bagi aku tak payah check la, kalau kena pegi TM pun nanti dia orang akan check gak.... tunggu punya la lama, ingatkan bole je teminate phone dan internet ngan call..huhuhu


2) Aku ada tanya, kalau nak mintak tolong kawan yang pergi boleh tak?.... jawapan : Boleh, tapi encik kena buat surat yang mengatakan kawan tue mewakili encik...... lain-lain prosedur?.. tak ada.... so ok la kan jawapan tue... sebab memang aku tak ada masa untuk pegi TM, cuti pun kena beku....kena la mintak tolong kawan kan.


3) Dah buat surat, pastu mintak la kawan aku pegi TM... dah la TM terdekat tue jauh dari KLIA... TM Banting...  dalam 40 minit dari KLIA kalau tak banyak lori... sampai sana kena isi pulak borang.. nak kena tuan asal yang tandatangan.... sakit la hati kawan aku tue... jauh-jauh dia pi... "kosong" ..... yang aku sakit hati tue, masa dia call tak de la pulak dia kate ada borang yang perlu owner tue sendiri yang tandatangan....


4) So sampai sekarang line tue tak terminate lagi....  kawan aku tue dah malas nak pergi..... aku masih tiada masa.....



SALAH SAPE???.. x nak salah kan sape-sape...  ujian dan dugaan memang menguji kita... SABAR je la...


<----- Salah siapa ye?




Ada Lagi... pengalaman pasang talian baru... degil... nak gak streamyx... hahaha


1) Pegi TM banting.... cakap nak pekej RM 60


2) Tunggu... datang pasang... pastu tanya tukang pasang.. pekej berapa... dia cakap RM100 sebulan punya


3) Buat aduan pasal pekej


3) Internet dah ada.. talian telefon tak ada beep.... buat aduan lagi


4) Lama gak tunggu, dekat 2 minggu.. baru datang pas aduan dibuat lagi sekali... so telefon dah OK..


5) Dapat bil, masih lagi RM100.. call tanya TM, pastu dia boleh kata... ooh aduan yang lama tue dah di tutup, pastu dia kate nanti dia buat report baru n dapat nombor report baru la...


6) Dapat bil ke 2.. RM100.. saya call lagi... dia kate report tue masih dalam proses, dia bagi nombor report yang baru lagi... tujuan untuk cepatkan proses...( banyak betul nombor report)


7) bil ke 3... RM100.... hmm aku dah give up n fed up...


8) Bil ke 4.. RM100... memang TM nie nak makan duit orang je...  dah berapa banyak aduan aku buat.. aduan untuk TM masuk dalam bakul sampah..........................zzzzzzzzz


satu lagi... Nombor report tue jangan la untuk sedapkan hati pengguna.... hmmm






ps: tak marah.. cuma entah la.. kena berkira.. :)P... memang RM100 dan RM60 tue bezanya cuma RM40... tapi dengan RM40 tue la kita boleh 4 kali makan... kat rumah tak perlu line laju.. aku ngan isteri banyak habiskan masa kat pejabat dan sekolah... pekej RM60 pun dah cukup..huhu

8 comments:

  1. klu berurusan ngan TM nih ko kena ada tahap kesabaran yg terlalu tinggi...aku mmg ae pengalaman ngan tm nih..smpi aku terminate semuanya skali..lebih menyakitkan hati, yg sepatutnya TM berhutang ngan aku, tiba2 dtg surat mahkamah kononnya aku kena byr dlm tempoh 14hari.aku abaikn,bila org tm call, aku lak tanye..bila tm nk byr duit aku 200++..terus org tu diam tak tau nk jwb ape..aduan ko klu ko buat stahun pon belum tntu diorg amik tindakan..kes aku mkn masa 10 bln.tu pon aku terpaksa call tiap2 bln lps dpt bil.

    ReplyDelete
  2. yg klakarnyer..lps terminate pon bil bole jln lg smpi 4 bln..itulah TM..klu ko mmg mintak pakej RM60, ko gi tm ckp nk wat pelarasan..aku buat pelarasan dpt la blk duit aku..sbb mmg salah dr pihak TM.

    ReplyDelete
  3. geram kan...aku pun ada pengalaman jugak dgn TM ni..mmg menguji kesabaran..kerja tak efision!

    ReplyDelete
  4. ANN.. betul ek lepas matikan still lagi 4 bulan boleh jalan n dia charge kan... mmg mengarut la... aku jumaat lepas baru g matikan... risau gak la kalu sampi 4 bulan baru tamat... huhu...

    aku g sana dia suh isikan gak borang pelarasan tue... puncanya, memang masa aku isi borang tue pekej RM60, pastu dia kate terbatal, pastu serah kat agent, agent isi RM100.. bila aku tanya camne ble jadi camnie... dia kate "takk tahu"...

    cuma aku agak orang TM serah kat agent, kiranya sama-sama ambil untung la nie...

    mazni; aku ingat aku sorang je terkena ngan TM, ramai rupanya... huhu

    ReplyDelete
  5. mmg ramai da terkena. smpi skrg TM lom byr lg kat aku RM200++.klu org utang die bkn main laju mintak byr. time die utang kita, lmbt gila byr...

    ReplyDelete
  6. kompem geram kalau kena macam tu... :(

    ReplyDelete
  7. Nak terminate internet tu kene return pape tak? Mcm telefon rumah ke, or ade kene bwk pape tak?

    ReplyDelete
  8. Adui, aku lagi naya. Setelah 3 tahun dapat mesej dari peguam Stealth & Partners mewakili TM, kena bayar RM2373.45, siap nak buat lawatan ke rumah kalau x bayar sblm 21 March. Kebabian ape ni? Aku dah bayar n pulangkan telefon sendu kejap dengar kejap xdengar dorang tu pon xsetel lg. Haram betol. Kes macam aku ni nak buat mcm mane? Aku x nak bayar benda yang aku x guna!

    ReplyDelete