Saturday, October 20, 2012

Bola... sokong mana???

Sudah terang lagikan bersuluh..





Tentu la aku sokong klate...

Minta maaf, mungkin loghat klate aku teruk, kalau aku cakap, ada orang kata bunyi macam orang siam.. hahaha.. nak cakap pun segan...tapi aku dilahirkan di bumi kelantan... so aku tetap solong kelantan..

"wei, bakpo mu dok kecek klate..?? "

nie la soalan yang selalu aku terima...

jawapan nya.. aku dari darjah 2, umur 8 tahun aku telah berpindah ke kemamanggg, ganu kita... mak ayah aku pindah balik ke kelantan masa umur aku 27 tahun, masa nie aku dah keje kat selangor... : ))

pastu tingkatan 4 dan 5, aku kat langkawi, Kedah..

Matrikulasi pulak aku kat Sungkai Perak

U pulak kat Serdang Selangor

Kerja plak kat Sepang Selangor.

masa bila aku nak cakap kelantan...kan .. kan.. kan

tapi .... Alhamdulillah isteriku anak jati klate.. hihi senang nak beli barang kat kampung :).. dia je yang buat jual beli....

kalau kat umah aku, sorang kecek klate sorang lagi cakap key el.... yang key el tue aku la.... haha...

pelik kan... hihi

p/s: Aku tak lupa asal usul... aku faham kalau ore kecek klate , cuma nak balas balik tue yang susah skit..

dok gitu.... haha loghat ganu :)

1 comment:

  1. yea yea yea The Red Warrior menang melawan ATM 3 - 2

    ReplyDelete