Saturday, September 1, 2012

SaMbut MerDEka

Atas arahan Boss aku terpaksa ke Segamat dan ke Kluang..

30hb ogos malam ke Segamat untuk majlis baca yasin dan solat hajat kemerdekaan dan pagi 31hb ogos kena berada di Kluang untuk sambutan Hari Kemerdekaan peringkat Negeri Johor.. kedua-dua Majlis dirasmikan oleh MB Johor..

Kalau ikut hati memang malas nak pegi, tapi dah diarahkan nak wat camne.. Tapi sebab pegi ngan wife dan ada driver yang bawak, aku cuba relakan hati.. hihi

agak meletihkan gak la sebab dari segamat ke kluang memang jauh, dekat 2 jam perjalanan.. dah majlis di segamat abis lambat.. sampai ke hotel kat kluang , aku ngan wife terus tido.. bilik hotel tue plak boleh2 je la... dah memang tak de hotel, semua hotel penuh..mahal pulak tue... bos plak lambat bagi arahan, tempah hotel pun lambat gak la... huhu.. tapi tue pun dah syukur sangat2 ada bilik kan...

Pagi2 lagi aku dah berada kat kluang mall, tempat sambutan Merdeka... haha 1st time sambut merdeka...selalunya duk tido je kat rumah.. tak patriotik betul la kan...





kat masjid jamek bandar Segamat..




Surah yasin




Sambut merdeka kat Kluang..

dan ini, sebagai wakil bos, aku dapat ..




buku merdeka..




topi janji ditepati dan bendera malaysia.. hihihi

Abis je majlis terus balik KLIA..

nie hadiah untuk wife sebab rajin temankan encik abang dia



bunga dan 2 biji pasu beli kat ayer hitam.. singgah jap kat sana..hihihi


p/s: Bagi aku, merdeka nie bukan sekadar sambutan sahaja, tapi hati kita.... merdekakan hati kita untuk dekatkan diri kepada Allah yg esa :)

No comments:

Post a Comment