Wednesday, March 21, 2012

Uni Pen Sultan Idris




Dah jadi satu kemestian... tiap2 minggu aku akan ke Tanjung Malim...

Perjalanan bertol dari Kota Warisan ke UPSI =RM 15 + RM 25 (duit minyak)= RM 40 untuk sehala....

Memang haru duk Malaysia kan... semua nak guna duit... gerak sikit duit.... kalau kita kata Tol mahal... kompem akan ada orang kate "you tak payah naik Hway la".... hmmm nie la nasib jadi rakyat Malaysia... tapi apa pun aku tetap bersyukur tinggal di bumi nie....

Lepas tolak itu ini pinjaman... baki bersih gaji RM700... pastu mula la terpikir... cukup ke aku nak hidup sebulan dengan RM700... gaji orang gomen naik 13%... kompem barang naik harga dengan sendirinya... hush dunia2....


Mulai hari nie aku cakap kat wife aku, kita patut berjimat.... tapi, aku rasa kitaorang tak de la boros sangat pun sebelum nie...

Benda yang dulunya kita anggap sebagai keinginan dah menjadi satu keperluan masa ini...

Tapi satu je la ingatan aku... rezeki itu datang nya dari ALLAH...apa pun kita perlu berusaha (qadak dan qadar Allah)


Duit kalau banyak pun kalau tak de keberkatan.. duit nie akan cepat je habis...


p/s: hmm kenapa tajuk entri nie UPSI.. kenapa pulak aku nak bazirkan duit pegi sana tiap2 minggu... haha.. hanya aku ngan ofismate je yang tahu... 18 bulan dari sekarang akan aku ceritakan... :)

2 comments: