Monday, January 9, 2012

Doa KU untuk MU


Cuma letak satu pic yang menarik,..... :)P 


Ya Allah bagi Mu segala kepujian dan kesyukuran sebagaimana layak untuk Mu dengan kebesaran kekuasaanMu dan kemulian wajahMu dan ketinggian kemulianMu yang bilamana Engkau menjadikan dia sebagai isteriku.

 Ya Allah Engkau jadikanlah dia penyejuk mataku dan pembantu untuk aku mentaati Mu 

Ya Allah Engkau jadikanlah aku sebagai penenang untuknya dan penasihat yang diberkati 

Ya Allah Engkau kasihkan aku kepadanya dan kasihkanya kepada aku

Dan rezekikan kami zuriat yang soleh yang menjadi kebaikan kepada agama dan dunia 

Ya Allah jadikan antara kami berdua sebagimana antara Ali dan Fatimah 

Ya Allah satukan hatiku dengan hati-hati ahli keluarganya dengan rahmatMu Wahai Yang Maha Pemurah 

Ya Allah tutupilah keburukanku padanya dan tutupilah keburukannya kepada ku 

Dan perlihatkanlah kepadaku kebaikannya dan redhakan aku apa yang telah Kamu beri kepadaku dan berkati aku padanya 

Ya Allah permudahkanlah ia bagi ku dan permudahkan urusanku bersamanya dan jauhikanlah aku keburukannyaJadikanlah aku berpuashati dengannya dan dia berpuashati denganku

Ya Allah jadikanlah aku dimatanya hebat dan jadikanlah ia dimataku kecil 

Ya Allah bukakanlah antaraku dan isteriku dan ahli keluarganya sesungguhnya Engkau sebaik-baik pembuka 

Ya Allah yang menghimpunkan manusia pada hari Kiamat, himpunkan aku dan isteriku dalam kebaikan 

Ya Allah Engkau jadikan aku sebagaimana yang ia sayangi dan jadikan ia sebagaimana yang aku sayangi dan jadikan kami sebagaimana yang Engkau sayangi 

Ya Allah berikanlah petunjuk kepadanya sebagaimana yang Engkau kehendaki dan redha 

Ya Allah Engkau yakinkanlah hatiku bahawa sesungguhnya aku tidak akan dicelakai dan Engkau sentiasa bersamaku 

Aminnn




p/s: Doa itu penghubung kita kepada Allah. Kepada Engkau aku sembah, kepada Engkau aku mohon pertolongan.

No comments:

Post a Comment